تاریخ انتشار: شنبه 1403/05/06 - 09:27
کد خبر: 511879

نگاهی بر حواشی المپیک پاریس؛

انتقادهای جهانی از المپیک ۲۰۲۴/ ورزشکاران رژیم غاصب زیر فشار اعتراض مردمی در پاریس

انتقادهای جهانی از المپیک ۲۰۲۴/ ورزشکاران رژیم غاصب زیر فشار اعتراض مردمی در پاریس

تظاهرات علیه اخراج اسرائیل از المپیک اگرچه بی‌نتیجه مانده ولی فعالان واقعی صلح دست از تلاش نکشیده و هنوز برای حذف این لکه ننگ می‌کوشند. انتشار کاریکاتور‌هایی با مضمون سرخم کردن IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) مقابل نتانیاهو و دیگر صهیونیست‌ها بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بازی‌های المپیک شروع شده و بسیاری مشغول پیگیری تقسیم مدال‌ها بین برترین ورزشکاران جهان هستند. در این گیرودار واکنش‌های گسترده به حضور کاروان ورزش رژیم اشغالگر قدس در پاریس ۲۰۲۴ همچنان ادامه دارد.

صهیونیست‌ها خودشان می‌دانند چه جنایت‌هایی کرده و چطور پروژه نسل‌کشی فلسطینیان را پیش می‌برند. اتفاقاً فرانسه، یکی از کشور‌های حامی این رژیم جعلی نیز به این موضوع واقف است. به همین‌خاطر برای آنکه معترضان دست‌شان به اعضای کاروان صهیونیست‌ها نرسد و برای آنکه آن‌ها را از خشم حامیان فلسطین در امان نگه دارد، تدابیر ویژه امنیتی برای‌شان درنظر گرفته است. البته دولت ماکرون در برگزاری بازی‌ها و تأمین امنیت پاریس نیز عاجز مانده و حتی نمی‌تواند امنیت ایستگاه‌های قطارش را تأمین کند.

اعتراض هنرمندان به حضور رژیم صهیونیستی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس + عکس | بهداشت  نیوز

تظاهرات علیه اخراج اسرائیل از المپیک اگرچه بی‌نتیجه مانده ولی فعالان واقعی صلح دست از تلاش نکشیده و هنوز برای حذف این لکه ننگ می‌کوشند. انتشار کاریکاتور‌هایی با مضمون سرخم کردن IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) مقابل نتانیاهو و دیگر صهیونیست‌ها بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان داشته است.

درواقع طراحان این کاریکاتور‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از هنر خود بگویند حضور صهیونیست‌ها در المپیک به معنای بی‌ارزش خواندن خون مردم غزه است. المپیکی که شعارش صلح، دوستی و دور نگه داشتن ورزش از سیاست است، با زیرپا گذاشتن حق مظلومان و بی‌تفاوتی نسبت به خواسته مردم، به اشغالگران اجازه داده در میدان ورزش حضور پیدا کنند.

باخ که از ترس ناامنی‌ها حاضر نشد در نشست خبری شرکت کند، هنوز اصرار دارد به همه دنیا القا کند ورزش از سیاست جداست و قطعاً خودش نیز از شنیدن این حرف خنده‌اش می‌گیرد. توجه داشته باشید که ورزشکاران روسیه به خاطر جنگ اوکراین باید تحت عنوان کشور بی‌طرف در المپیک  رقابت کنند!

سوءمدیریت، ضعف شدید در میزبانی، کمبود غذا، ناامنی و سرقت در پاریس، داد ورزشکاران المپیکی سراسر جهان را درآورد. افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ دیشب برگزار شد و مسابقات سی‌وسومین دوره این بازی‌ها نیز رسماً امروز آغاز می‌شود، با این حال فرانسوی‌ها برخلاف وعده‌ها و بزرگنمایی‌هایی که کرده بودند، نتوانستند انتظارات را به عنوان یک میزبان اروپایی برآورده کنند.

در حالی که بسیاری از کشور‌های حاضر در بازی‌ها از کمبود امکانات، غذا و بی‌برنامگی‌ها گلایه‌های زیادی دارند، خبر خرابکاری در سیستم حمل‌ونقل ریلی پایتخت فرانسه آن هم قبل از مراسم افتتاحیه همه را شوکه کرد. همچنین لغو ناگهانی نشست‌خبری توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (ioc) دقایقی قبل از شروع، بر فضای ترس و ناامنی حاکم بر پاریس دامن زده است.

دیروز حتی فرودگاه «بازل مولوز» فرانسه، واقع در مرز این کشور با سوئیس و آلمان نیز به دلایل امنیتی تخلیه شد. پس از آن نوبت به تهدید به بمب‌گذاری رسید؛ تنها چند ساعت قبل از شروع مراسم افتتاحیه نیرو‌های امنیتی خبر از کشف دو بسته مشکوک در ایستگاه قطار «گاردونورد» پاریس دادند و این ایستگاه بلافاصله بسته شد.

 گوشت‌های خام!

کمبود غذا و آب در دهکده بازی‌ها نارضایتی‌های بسیاری را به همراه داشته است. علاوه بر این، کیفیت غذا‌های رستوران‌های دهکده نیز راضی‌کننده نبوده است و خام‌بودن گوشت‌های غذا‌های مختلف تصمیم تند مسئولان ورزش انگلیس را به همراه داشت. به خطر افتادن سلامت ورزشکاران باعث شد اندی آنسون، مدیر اجرایی کمیته‌المپیک بریتانیا از تحریم غذا‌های فرانسوی خبر دهد: «ورزشکاران ما تصمیم گرفته‌اند در جای دیگر غذا بخورند، بنابراین باید سرآشپز دیگری بیاوریم چراکه تقاضا‌ها بسیار زیاد است. برخی غذا‌ها کم هستند. اینجا برای ورزشکاران گوشت خام سرو می‌شود.»

 اعتراض ایرانی‌ها

مشکلات غذایی، تهویه نامناسب، گرمی اتاق‌ها و ضعف در حمل‌ونقل، چالشی است که اسکان ورزشکاران ایرانی را نیز با مشکل مواجه کرده است. برخلاف آنچه مسئولان میزبان گفته بودند، هیچ سیستم تهویه‌ای برای اتاق ورزشکاران در دهکده در نظر گرفته نشده است. علاوه‌بر این نابسامانی در بحث تأمین غذا و درنظر گرفتن تغذیه ورزشکاران، کاروان کشورمان را نیز دچار چالش کرد. 

سرپرست کاروان ایران به وضعیت موجود در پاریس اعتراض کرد. سیدمناف هاشمی در این خصوص اظهار داشت: «بخش عمده‌ای از کشور‌های حاضر در المپیک اعتراض زیادی به تغذیه و حمل‌و‌نقل پاریس دارند. مسیر ۳۰ دقیقه‌ای دهکده المپیک تا محل برگزاری رقابت‌های تیروکمان به خاطر وجود طرح ترافیک خاص این شهر، دوبرابر شد. این مسائل را در جلسات بیان کردیم و قرار است به همه مشکلات رسیدگی شود. دست ورزشکاران و بچه‌ها را باز گذاشتیم تا بتوانند هر کجا که لازم بود از امکانات خصوصی و آزاد استفاده کنند.

المپیک ۲۰۲۴ | کاروان ایران روی رودخانه سن رژه رفت / عکس | طرفداری

شرایط خوابگاهی همچون خوابگاه‌های ورزشی و نزدیک به هتل است، اما نیازمندی‌ها را مهیا کرده‌ایم. ورزشکاران در رشته قایقرانی برای قایق و پارو نیازمندی‌هایی داشتند که همین‌جا اجاره و تهیه کردیم. ۱۳ رشته حاضر را به سه تیم تقسیم‌بندی کردیم و هر کدام یک سرپرست دارد تا شرایط به درستی مدیریت شود. محل اسکان تیراندازی با ما حدود ۲۰۰ کیلومتر فاصله دارد و نماینده‌ای را برای مدیریت کار‌ها در آنجا مستقر کرده‌ایم و دائماً در ارتباط هستیم. امکانات آنجا نیز از نظر حمل‌و نقل و تغذیه مشکل دارد، اما با این حال شرایط با همه کشور‌ها یکسان است. به جز صخره‌نوردی، تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری بقیه رشته‌ها حضور دارند و این عزیزان هم تا ۱۲ مرداد به ما ملحق خواهند شد.»

 دزدی از المپیکی‌ها

اردوی تیم‌ملی فوتبال آرژانتین مورد سرقت قرار گرفت! بعد از جدال جنجالی آرژانتین- مراکش، برخی از اعضای آلبی‌سلسته خبر از گم‌شدن وسایل خود دادند. خاویر ماسکرانو، مربی این تیم گفته است ساعت تیاگو آلمادا، هافبک آرژانتین و چند وسیله تمرینی به سرقت رفته است.

برزیلی‌ها نیز از کمین سارقان در امان نماندند. در ادامه بحران امنیتی فرانسه، چمدان زیکو، اسطوره فوتبال برزیل به سرقت رفت! گفته شده زیکو ۵۰۰ هزار یورو جواهرات در چمدانش داشته است. گویا این اتفاق زمانی رخ داده است که این اسطوره فوتبال برای گردش در شهر تاکسی می‌گیرد، اما دزدان با سرگرم‌کردن راننده چمدان را سرقت می‌کنند.

علاوه بر یک ساعت رولکس و ۲ هزار یورو پول نقد، زیکو چند قطعه الماس هم در چمدانش داشته است. همچنین تجهیزات دوچرخه‌سواری تیم BMX استرالیا نیز دزدیده شده است. به گفته مسئولان این تیم سارقان با شکستن شیشه‌های ماشین، هم تجهیزات را برده‌اند و هم بخشی از مدارک تیم و پول ورزشکاران را. 

 اختلال در حرکت قطار‌ها

از کار افتادن شبکه راه‌آهن فرانسه و ایجاد آتش‌سوزی عمدی میزبان را شوکه کرد. چند ساعت قبل از مراسم افتتاحیه بود که به دلیل آنچه اقدامات خرابکارانه خوانده شده است، حرکت قطار‌ها در فرانسه مختل شد. بااینکه سراسر پاریس پر شده از نیرو‌های امنیتی، اما به نظر می‌رسد میزبان توانایی تأمین امنیت بازی‌های المپیک را ندارد. 

رژه کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک پاریس + عکس

املی اوده‌کاسترا، وزیر ورزش این کشور در صحبت‌هایش سعی کرد افکارعمومی را از ناتوانی در امر میزبانی منحرف کند: «در حال ارزیابی تأثیر این رویداد بر مسافران و ورزشکاران هستیم و حمل‌ونقل همه ورزشکاران به مکان‌های رقابت‌های المپیک را تضمین خواهیم کرد. دست‌زدن به بازی‌هایی علیه بازی‌های المپیک، معادل بازی‌کردن علیه فرانسه، علیه اردوی خودتان و علیه کشور خودتان است.»

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بلیط هواپیما برای کودکان زیر ۱۲ سال
تصاویر مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ +عکس
هانیه رستمیان از صعود به فینال باز ماند
فردا مترو ساعت ۵:۳۰ صبح کار خود را آغاز می‌کند
قیمت بلیت اتوبوس اربعین اعلام شد
عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت استقلال
محمد رهبری، دومین حذف شده شمشیربازی ایران در المپیک
آزمون؛ امروز در تست‌های پزشکی شباب الاهلی
صالحی: انتقال دانشجویان آزاد به پردیس پولی دانشگاه دولتی به زانو در آوردن عدالت آموزشی را عملی می‌کند
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top